Recipe: Stawbery Milk Shake

Assalammualaikum..hai korang-korang..before awek cerita panjang lebar..awek bagi korang klue..klue dia bace tajuk tue..Recepi Stawbery Milk Shake..hah..asyik makan stawbery cicah coklat jekkan..kalinie kita wat air plak...buat cewek-cewek yang jaga badan..sangat elok..dari stawbery cicah coklat..awek lagi perfer milk shake..sebab musabahnya..da sah-sah stawbery ni masam kan..so dari korang makan sambil pejam-pejam mata..baik wat air..laju jek turun..okay laa..jom try okay..muaxh 

Macam dalam pic..hidangan untuk 4orang yang badan macam awek nie..huhuhu

Bahan-bahannya:
- 8 biji Stawbery (atcually brape banyak korang nk letak pun okay..suke hati)
- 3 sudu gula pasir (tak letak pun tak pe..tapi tak manis laaa..tak pun kurangkan okeh!!)
- 1 mug fresh milk. (jangan gedik nak letak lebih..depends laa nak pakai susu ape..cap gantung pun xde hal..janji fresh) ;D

- 2 mug ais (ikot mug susu korang tu yek)
- 1/4 mug air kosong (pun ikot mug susu tadi)



Da cukup blom bahan-bahan? Ok bila da cukup...


cara-caranya:

First bersihkan segala kejada pada buah strawbery tu..oh yek..blander yang korang nak guna tue pun cuci elok-elok..kalao bole bland dengan air sabun..ehk..jangan laa lurus bebenor..idok ler bland ngan buah tue..bland air kosong jek..bagi bersih..jangan ade rase or bauh sambal belancan tadi..hihi.. 

Bile da cuci bersih..masukkan buah stawbery, gula pasir, air. 

Kemudian blandkan.. 

Pastu masukkan fresh milk..bland lagi..

Pastu masukkan ais..bland lagi..hah siap..  

senang jekkan..alaa bukan susah sangat pun..kan...okay laa..korang jangan lupa try tao...nanti awek akan sambung cerita..datang dari mane stawbery ni..k..muaxh..bye...

love.

Comments

Popular posts from this blog

Recipe; Belangkas Masak Lemak Cili Padi

EAT: MIKER FOOD, Padang Ipoh - Perak

DIY: Guestbook