Wednesday, November 30, 2011

Perlis;Padang Besar

Hi Assalammualaikum..

.





Perjalanan dari Bukit kayu Hitam nak ke Padang Besar kami lalu Pekan Chuping..Chuping nie merupakan kawasan ladang tebu terbesar di Malaysia..pergh..kalau korang tinggalkan awek tengah ladang tue..sure belom tentu awek dapat keluar tao...wahaha


Okay..Sampai Padang Besar..yay...soping lagi....wahoooo




kompleks nie totaly da berubah..da tak macam dulu..kalau dulu macam-macan de..korang naik pening tengok tao..tapi kalinie tak banyak barang..tapi kami tetapi shoping..Along beli 2 tshirt..Arith pun beli 2 tshirt
Mama 1 blouse and 1 bag and same dengan Awek 1 tshirt and handbag..wahooo..




Kalau datang sini korang tak Beli kekacang..tak sah tao..awek habis RM50 tao beli kacang jek..mama singgah Sia (sengau sikit) n mangkuk nasi..tao ke sia tue ape..ayoooo...sia tu mangkuk tinggkat..hihi...awek sempat belajar pekataan baru..







Tuesday, November 29, 2011

Kerabu Beronok - Langkawi


Hi dear...amacam tuday..da holiday sehari..sure bestkan hari korang..yup..seperti yang dah dijanjikan..awek akan ceritakan tentang satu lagi keindahan tuhan..kalao korang tengok pic yang awek curi nie..korang mesti eeeewiuh...geli geleman sakan kan..mula laa rase bulu roma tegak berdiri..ish..buat si otak serong pulak..hah mula laa nak pikir bukan-bukan..lempang nak?? Hahaa..jom..

Kedah; Tasik Dayang Bunting - Pulau Langkawi

Hi Assalammualaikum..


Sk Langkawi Batch…




first place..kami ke Tasik Dayang Bunting..








 Fish Fidding ikan tue..memang ikan cantik…yang ganas..ade..yang jinak ade..waaaaah…I love fish…muaxh..dalam syok-syok bagi makan ikan tue..kitorang dibenarkan Pegang Ikan Buntal Belimbing…


cute kan kawan-kawan…lepas tue…awek pegang ikan buntal yang bulat tue..




Eagle Fidding..
eagle tue helang laa..haiyaaa..ade dua jenis helang..sekor yang macam Winston and sekor lagi helang laut..


Beras Basah Beach..
nak buat ape..snorkeling laaaa..wah..syok betol..sebab dah lame tak mamdi laut..argggghhhhhhhh..hitam laaa awek…huh….


Thursday, November 24, 2011

Langakwi Island @ Gunung Mak Cincang & Cable car

Hi Assalammualaikum..


Gunung Mak Cincang..korang tao tak pe de kat gunung tu?? Tengok nie.....



RM15 Aldut Malaysian
RM13 Child Malaysian
RM30 (Aldut tourist)
RM15 (Child Malaysian) 1-12years old
Oldish special price: forget laa..


Mase nak beli tiket tue..dorang mintak i/c card tao..takut kita bohong..chettt..layan pic kami k









Lepas bertaruh ngan perasaan gerun bergayut kat gunung tue..kami ke Air terjun telaga 7..tapi kami tak masuk..satu peringkat pun kami tak sampai tao...hahaha...tak larat laa awek nak daki lagi..harap jek muda..tapi lutut ketak tao..hahaha..so posing kat depan pintu gerbang saja...haha



Wednesday, November 23, 2011

Perak @ on Our Journey

Hi Assalammualaikum..
Next destination: ke Utara..wehooooo
















Malam pulak..rest time..okay la..nak update next entri nie..part4...hari ke3..tak best sangat..sebab kami banyak abes kan mase atas jalan raya..part 4 baru best..hihi..k