Seliper Lobter

hi...ari nie..awek nak perkenalkan.kat korang..salah satu makhluk ciptaan tuhan yang mungkin ade diantare korang tak pernah jumpe..Seliper Lobster a.k.a Sata...nie awek beli kat Sabah aritue..kenape panggil seliper..tidak laah awek ketahui..mumgkin rupe nyer macam seliper kot..agak susah jugak laa nak jumpe.. mase kat sane awek masok pasar besar dorang pun takde minatang nie..so awek terpakse carik kt frozen food..mahal laa jugak 8 ekor RM35..kalo besar takpe..nie besar tapak tangan jek..

first awek jumpe mase kami sekeluarge ke Labuan.. neighbor kami pindah situ..so die bawa kami gi makan seafood..takot laa jugak nak makan time tue..halal ke tidak..semue bermain dalam pale..da jiran bawak..awek pe lagi..bedal jek laa...sata goreng dengan telor masin..pergh..sedap..kalao kita kan susa nak cari sata tue kan..so awek suggest kat korang ketam..rasa sata tue same jek ngan udang..

mesti pelikkan..meh awek ajar macam mane nak makan minatang nie :

bahan-bahan:

5 ekor Seliper Lobster or Ketam Or Udang (yang sudah dicuci)


4 biji telur masin (yang da cuci bersih)

hah..tu jelaa bahan nyer..care-care nyer macam nie..


pecahkan telor masin tadi tue


hah..nampakkan sebijik telor kuning kat telor masin tu kan..hancur kan jugak..
korang takkan dapat hancur betol..setakat ketol-ketol kecik jadik laa..


salutkan udang korang tue dengan telor masin tue..tapi..yang telor kuning tue jangan lupe tao..
selit kat jek kat mane yang bole..


pastue goreng sampai masak k..
da siap..pe lagi..makan dengan nasik panas..pergh..


alamak..lapo plak da..k laa..nak gi pasar malam laa..
k laa..

..SeLamAt MenCuBe..

Comments